HEMŞİRELİK HAFTASI KUTLANDI

Erciyes Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde “Hemşirelik Haftası” çeşitli etkinliklerle kutlandı.

12 Mayıs 2013 Pazartesi günü ilk etkinlik Gevher Nesibe Hastanesi Başhekim A Toplantı Salonu’nda gerçekleştirildi. “Hasta ve Hasta Yakınları İle İletişim Konulu” panelin açılışında konuşan Başhemşire Aysel UĞUR, hemşirelik mesleğinin günümüzde değeri gittikçe artan bir meslek olduğunu kaydetti.
Başhemşire UĞUR, “Hemşirenin temel sorumluluğu, hemşirelik bakımına gereksinimi olana yöneliktir. Hemşire, bakım verirken bireyin değerleri, gelenekleri ve inançlarına saygı duyulan bir ortam sağlar. Hemşirelik uygulamalarının bireysel sorumluluğunu taşır ve öğrenimine devamla yeteneğini geliştirir. Hasta bakım standardını, içinde bulunduğu özel durumlarda bile olabildiğince yüksek düzeyde tutmaya çalışır. Hemşire, profesyonel kapasitede etkinlik gösterirken, her zaman mesleğin saygınlığını yansıtan bireysel davranış standartlarını korur” dedi.
Her meslekte olduğu gibi hemşirelik mesleğinde de bazı sorunların mevcut olduğuna dikkat çeken UĞUR, “Sağlık sisteminden kaynaklanan sorunlar bunların başında gelmekte. Ancak biz hemşirelik yönetimi olarak, sorunlara çözüm bulmak ve mesleğimizi geliştirmek için varız. Bunu yaparken siz meslektaşlarımızın varlığı ve desteği bize güç verir. Birlik ve beraberlik içinde, hemşirelik mesleğinin ilerlemesi ve kaliteli sağlık bakımı verilmesi için gösterilen her çabanın arkasındayız” diye konuştu.

Panelin konuşmacısı Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mahmut ÖZDEVECİOĞLU ise, ilk olarak iletişimin tanımını yaptı ve hasta, hasta yakınları ile iletişimin zor bir zanaat olduğunu söyledi.

ÖZDEVECİOĞLU, “Sizler hastanede görevli hemşireler olarak her gün farklı insanlarla karşılaşıyor ve farklı insanlarla iletişim kurmak zorunda kalıyorsunuz. Gerek iş yükünüz, gerek çalıştığınız ortam, gerek hasta ve hasta yakınları, gerekse ailesel sorunlar sizleri sıkıntıya sokabilir. Fakat sizler profesyonel hemşirelersiniz. Bunlardan etkilenmemelisiniz. Sürekli kendinize empati yapın. Kendinizi o hastanın yerine koyun. Eğer hasta ve hasta yakınları ile iletişimi iyi kurarsanız; o kural tanımayan, hep sorunlu gözüken hasta ve hasta yakınları, tedavisinin ardından mutlaka bir çiçek veya başka bir hediye ile gelip size teşekkür edecektir. Bundan emin olun. Zaten, hastanelerde yaşanan kavgalar, hasta ve hasta yakınlarının öfkesinin tek sebebi iletişimsizliktir. Eğer hasta ve hasta yakınları ile iletişimi iyi kurar, hasta psikolojisinden de anlarsanız, iletişim eksikliğinden yaşanan sorunları en aza indirgemiş olursunuz” dedi.

Prof. Dr. ÖZDEVECİOĞLU, hemşirelere mesai saatleri dışında mutlaka kendilerine bir uğraş, bir hobi bulmalarını önerirken, bu yolla daha rahat deşarj olunabileceğini sözlerine ekledi.

Öğretim üyeleri kafeteryasında gerçekleştirilen ödül töreni ve kokteyl programında ise, meslekte 25. yılını dolduran hemşireler ile 2013 yılında çeşitli bilimsel kongrelerde poster ve sözel bildiri sunan hemşirelere Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muhammet GÜVEN, Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Osman GÜNAY, Hastaneler Başhekimi Prof. Dr. Kudret DOĞRU, Başhekim Yardımcısı Prof. Dr. Murat BORLU ve diğer hastane idarecileri tarafından plaket ve teşekkür belgesi takdim edildi.

Başhekim DOĞRU ile Dekan GÜVEN, ödül töreninde yaptıkları konuşmalarda gelişmiş ülkelere nazaran Türkiye’de hasta başına düşen hemşire sayısının azlığından yakındılar.